sábado, 24 de diciembre de 2011

TEMA 7. Deficiència mental

Definició: El retard intel·lectual consisteix en un funcionament inferior a nivell mental i/o cognitiu. Per avaluar la capacitat cognitiva del infant fem servir el coeficient intel·lectual (c.i).
Les dades del c.i són orientatives. La mitja de c.i es troba entre 85.90/110. Entre 90 i 110 seria mitja alt, i  entre 80 a 90 es mitja baix. A partir de 110 són persones d’altes capacitats, si no es superior a 120 diem que es una persona amb talent, si supera els 120 és una persona amb altes capacitats.
Es pot dir que aquests nens tenen capacitats educatives especials, perquè a la part social i emocional la mestra es pensa que tenen un retard mental. A nivell social i emocional està baixíssim, ja que no s’integra perquè té unes altres preferències. Haurem de treballar el desenvolupament social, la creativitat...

El retard mental s’ha de diagnosticar abans dels 18 anys. Es manifesta al llarg de tot el seu desenvolupament.
Les habilitats que fallen en aquestos nens són l’àrea comunicativa, l’àrea d’autonomia personal (autocura, vida en hogar, i l’àrea de les habilitats socials, etc) . Tot va relacionat amb la conducta adaptativa. Són diferents àrees que s’engloben dins una mateixa conducta.


Característiques a nivell general:
  • Físiques: En les destresses manipulatives i en les gruixudes. 
  • Cognitives: Implica dèficit de memòria, poca abstracció i dèficit de lògica matemàtica, dèficit lingüístic. 
  • Personalitat: baixa autoestima, baix autocontrol, baixa capacitat per les habilitats d'autonomia personal. 

Quins factors determinen el RM etiologia?


  • Factors orgànics: presents en el moment del naixement. El determinen els gens.
  • Factors extrínsecs: Els pateix l'individu, però són aliens a ell. Es classifiquen atenent al moment en que apareix: prenatals, perinatals i postnatals.

Altres factors: 
  • Motivació
  • Autoestima
  • Autoconcepte


No hay comentarios:

Publicar un comentario